22 Mayıs 2012 Salı

Eski yıllarda Kısıklı’dan tramvay geçerdi,
3 yıl sonra metro geçecek

(Bağlarbaşı Kültür Merkezi’nin önünde sergilenmekte olan eski bir tramvay vagonu.)

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından ihalesi yapılan ve ihaleyi alan Doğuş Grubu tarafından çalışmalarına başlanan “Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu”nun istasyonlarından birisi de Kısıklı’da olacak. Metro’nun, 3 yıl sonra hizmete girmesi planlanıyor.

Metronun Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Altunizade, Kısıklı, Libadiye, Çarşı, Ümraniye, İmkilap Mahallesi, Çakmak, Ihlamurkuyu, Altınşehir, Lise, Dudullu, Toplu Konut, Çekmeköy-Sancaktepe’de toplam 16 istasyonu olacak.

Metro tamamlandığında Sancaktepe’den bazı istasyonlara yolculuk süreleri şöyle olacak:

Üsküdar: 24 dk.
Kartal: 59 dk.
Yenikapı: 36 dk.
Taksim: 44 dk.
Hacıosman: 68 dk.
Havalimanı: 68 dk.
Olimpiyat Stadı: 78 dk.

Eski yıllarda Kısıklı’dan tramvay geçerdi

Kısıklı’daki Meydan Market’in sahibi Mehmet Küçükkantarcı, Kısıklı’nın tramvaylı günlerini yaşayanlardan. 2008 yılında yaptığımız bir röportajda tramvaylı günlerden bahsetmesini istediğimizde, “muhteşemdi canım” diyerek başlamıştı anlatmaya. Kısıklı’nın göbeğinde, İngilizler’den kalma bir gözetleme kulesinin plantonluk olarak kullanıldığını belirterek, şunları söylemişti:

“Oradaki memur bir zile basar ve tramvay hareket ederdi. Fakat insanlar o kadar birbirlerini tanıyorlardı ki, meselâ işe gidenler diyorlar ki ‘Aman vatman Bey biraz bekleyin, Ahmet Bey yokuştan geliyor’... Vatman da bakıyor Ahmet Bey geliyor, 1-2 dakika bekliyor, o da biniyor gidiyor. İnsanların birbirlerine saygısı, sevgisi vardı. Mümkün değil, ben tramvayda oturduğumu hatırlamam. Şuradan binerdim boşken, bakardım benden 3-5 yaş büyük birisini görünce hemen ayağa fırlardım. Şimdi bakıyorum, ufacık çocuklar uyuma numarası yapıyor. Tramvaylı günler başkaydı yani…”

Küçükkantarcı’nın dayısı Hüseyin Kuşkonmaz da, “Buralar hep çayırlıktı. Vaktiyle biz bu meydanda top oynardık” diyerek başladığı konuşmasında, bir süre sonra sefere başlayan tramvayın da bu meydandan geçtiğini belirtmişti. Tramvayın kaldırılmasından sonra otobüs seferlerinin başladığını belirten Kuşkonmaz, “Ben zaten o zaman belediye otobüs şoförlüğü yapıyordum” demişti.

Hiç yorum yok: